A svéd lakberendezési áruházlánc nemcsak az olcsó és stílusos bútorairól, de innovatív logisztikai megoldásairól is ismert. Az áruház egyik legnépszerűbb terméke, a bögre, például egy igazi logisztikai mestermű. A terméket háromszor is újratervezték, de nem azért, mert a vásárlók nem voltak megelégedve a kinézetével vagy az ergonómiájával. A cég vezetősége ugyanis rájött, hogy az eredeti dizájn nem teszi lehetővé a szállítási költségek optimalizálását.
Eredetileg egy raklapra 864 bögre fért el, ami már önmagában is lenyűgöző, de nem elégedtek meg ennyivel. Újra meg újra átalakították a bögrék dizájnját, amíg végül sikerült egy olyan formát találniuk, amely lehetővé tette, hogy egy raklapra 2200 bögre kerüljön. Ez nem csupán a szállítási költségek 60 százalékos csökkentését eredményezte, hanem a környezeti hatásokat is minimalizálta, hiszen kevesebb üzemanyagot és CO2-kibocsátást igényelt a szállítás.
Plusz érdekesség az, hogy a standard EUR raklapok, amelyek az egész világon elterjedtek, szintén svéd innovációnak köszönhetők. A Svensson fivérek, Ivar és Toren, a gyümölcsszállításban használt ládákból merítették az ihletet az univerzális raklapok kialakításához. Az áruházlánc szakértői pedig ezt a svéd találmányt használták fel a termékek, például a bögrék szállításához.